tiistai 5. helmikuuta 2013

2 kk 23 päivää...

Nimestäni ajattelin muutaman rivin tänään kirjoittaa.
Ristiäiset pidettiin 16.12.2012, eli olin n.1 kk ikäinen silloin. Nimeksi sain Nooa Väinö Mikael. Etunimen äiti ja isä valitsivat jo silloin kun oli vielä äidin mahassa. Isi ja mamma istuivat ythenä iltana sohvalla ja miettivät sopivaa nimeä minulle. Isi sanoi tietävänsä yhden hyvän nimen, mutta yhdellä heidän puolitutulla oli sen niminen poika, joten isi ajatteli ettei voida käyttää sitä nimeä. Mamma halusi kuitenkin kuulla mikä se nimi on ja isi sanoi että se on Nooa. Mamma innostui heti siitä nimestä, otti tietokoneen esille ja otti selvää mitä Nooa-nimi tarkoittaa. Kun mamma sai selville että nimi tarkoittaa lohdutusta, niin mamman silmät kostuivat ja hän sanoi, että tämä olisi täydellinen nimi! Sitä minä olin vanhemmilleni, iso lohdutus, pitkän odotuksen ja yhden keskenmenon jälkeen heidän toiveet vihdoin täyttyivät ja mamma tuli raskaaksi.

Väinö on isin isoisoisän etunimi ja Mikael on isoäidin isän toinen nimi. Siinäpä ne mun nimet nyt sitten ovat! Ihan komea nimi mulla, vaikka itse sanonkin!




Mamman tekemä ristiäiskakku!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti