maanantai 25. helmikuuta 2013

3 kk 12 päivää...


Tänään ajattelit kertoa teille minulle hyvin tärkeästä aiheesta!


Nimittäin vaipoista! Ne ovat luonnollisesti hyvin tärkeitä minulle tällä hetkellä, sillä mamma vaihtaa vaippaa minulle monta kertaa päivässä, joten on tärkeää että ne istuvat hyvin ja ovat hyvät jalassa!
Meillä on käytetty Liberon ja Pampersin vaippoja. Molemmat ovat laadukkaita vaippoja, mutta tällä hetkellä käytämme enemmän Liberon vaippoja, sillä ne sopivat hieman paremmin minulle.

Olemme mamman kanssa huomanneet, että Pampersin vaipat tuntuvat hieman isoimmilta kuin Liberot. Ensimmäiset viikot käytin Liberon 1- ja 2-koon vaippoja. Kun ne jäivät pieniksi vaihdoimme Pampersin 2-koon vaippoihin, sillä olimme saaneet monta pakettia näitä vaippoja kavereilta ja sukulaisilta, ja nämä olivat hieman isommat kuin Liberon 2-koon vaipat. Sitten siirryimme Liberon 3-koon vaippoihin ja niitä käytän edelleen. Nyt nämä vaipat alkavat olla aika pienet minulle, varsinkin öisin ongelmana tahtoo olla, että vaippa pääsee "falskaamaan" ja kastelen sängyn. Joten nyt tämän viikon ajan mamma on laittanut minulle Liberon 4-koon vaipan yöksi ja päivisin yritämme vielä pärjätä 3-koon vaipoilla.

Ennen synnytystä mamma oli ostanut aika paljon vaippoja kotiin jo valmiiksi, ettei heti tarvitsisi juosta kauppaan vaippaostoksille kun pääsee kotiin synnäriltä! Mamma osti 3-4 pakettia 1-koon vaippoja ja saman verran saimme 2-koon vaippoja kavereiltamme. Jotkut ovat sitä mieltä ettei kannata ostaa paljon vaippoja ennen synnytystä, kun ei tiedä minkä kokoinen vauva syntyy ja kaikista pienimmät vaipat eivät ehkä mahdukaan vauvalle. Mutta mamman mielestä on ihan hyvä ostaa vaikka pari pakettia 1-koon vaippoja ja muutaman paketin 2-koon vaippoja, jos haluaa. On ihan hyvä että on jonkun verran vaippoja valmiina kotona! Ja synnäriltä sai myös sellaisen Liberon lahjalaukun mukaan kun lähtee kotiin, siellä oli muistaakseni vaippoja ja jotain hoitotuotteita. 
Tämmöstä asiaa minulla ja mammalla oli tänään!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti